Vandemoortele

["ontwerp","online-media-plan","concept","branding","print"]

https://shuttle-storage.s3.amazonaws.com/likeavirgin2/Flavor/Cases/Vandemoortele/Case_VanD_01_1A_B.jpg?1698737345&w=1016&h=1088

https://shuttle-storage.s3.amazonaws.com/likeavirgin2/Flavor/Cases/Vandemoortele/Case_VanD_01_1B_B.jpg?1698737345&w=1016&h=1088

https://shuttle-storage.s3.amazonaws.com/likeavirgin2/Flavor/Cases/Vandemoortele/Case_VanD_01_2_B.jpg?1698737345&w=2110&h=1088

https://shuttle-storage.s3.amazonaws.com/likeavirgin2/Flavor/Cases/Vandemoortele/Case_VanD_02_1A_B.jpg?1698737345&w=1016&h=1088

https://shuttle-storage.s3.amazonaws.com/likeavirgin2/Flavor/Cases/Vandemoortele/Case_VanD_02_1Aboven_B.jpg?1698737345&w=1016&h=530

https://shuttle-storage.s3.amazonaws.com/likeavirgin2/Flavor/Cases/Vandemoortele/Case_VanD_02_1Aonder_B.jpg?1698737345&w=1016&h=530

https://shuttle-storage.s3.amazonaws.com/likeavirgin2/Flavor/Cases/Vandemoortele/Case_VanD_01_1A_KL.jpg?1698737338&w=1016&h=1088

https://shuttle-storage.s3.amazonaws.com/likeavirgin2/Flavor/Cases/Vandemoortele/Case_VanD_01_1B_KL.jpg?1698737338&w=1016&h=1088

https://shuttle-storage.s3.amazonaws.com/likeavirgin2/Flavor/Cases/Vandemoortele/Case_VanD_01_2_KL.jpg?1698737339&w=2110&h=1088

https://shuttle-storage.s3.amazonaws.com/likeavirgin2/Flavor/Cases/Vandemoortele/Case_VanD_02_1A_KL.jpg?1698737338&w=1016&h=1088

https://shuttle-storage.s3.amazonaws.com/likeavirgin2/Flavor/Cases/Vandemoortele/Case_VanD_02_1Aboven_KL.jpg?1698737339&w=1016&h=530

https://shuttle-storage.s3.amazonaws.com/likeavirgin2/Flavor/Cases/Vandemoortele/Case_VanD_02_1Aonder_KL.jpg?1698737338&w=1016&h=530

De uitdaging

Wie wordt nu niet gulzig als hij frietjes met overheerlijke saus voorgeschoteld krijgt? Bij Vandemoortele® waren ze dan eerder “gulzig” als het op hun verkoop aankwam, in a good way! De uitdaging? Structurele groei in het Vandemoortele® sausvolume creëren, en dan specifiek via hun netwerk van frituren. Vanuit die economische gedachte werd een strategisch plan uitgerold. Alle communicatie naar elke relevante partij telde één gemene deler: de speciaalsaus Hannibal. Omwille van het opvallende karakter van Hannibal, dat ruwe kantje van de saus, konden we Vandemoortele® profileren als vernieuwer binnen de speciaalsauzen.

De oplossing

Onder het motto dat zelfs de frieten zelf Hannibal saus verkiezen boven eender welke andere saus, kreeg de campagne de toepasselijke naam “Frietjes verkiezen Hannibal”. Een breed pallet aan afgeleiden werd ontwikkeld, allemaal met één doel: de sales van Vandemoortele® ondersteunen en de totale sauzenomzet, inclusief die van Hannibal saus, opkrikken naar aanleiding van het Nationale Hannibalweekend.

 

De verkoop werd geboost bij zowel de groothandel als de frituur, en finaal ook bij de consument dankzij dat Hannibalweekend. Als verlengde van deze campagne werd een consumentenwedstrijd in het leven geroepen: win één jaar gratis friet met Vandemoortele® Hannibal, tot het einde van 2018.

Sales impact

Een case die startte met een economisch doel, eindigt ook economisch. De campagne werd zeer goed en snel opgepikt door bestaande en nieuwe klanten-groothandels, zo’n duizend frituren over het hele land en consumenten die Vandemoortele® zien als een waardevolle kwaliteitssaus in de frituur. Dit verhaal krijgt zeker nog een vervolg!