Yitch

["ontwerp","online-media-plan","concept","branding","print","website","3D","photoshoot"]

https://shuttle-storage.s3.amazonaws.com/likeavirgin2/Flavor/Cases/Yitch/Case_Yitch_01_1A_B.jpg?1698737369&w=1016&h=1088

https://shuttle-storage.s3.amazonaws.com/likeavirgin2/Flavor/Cases/Yitch/Case_Yitch_01_1B_B.jpg?1698737369&w=1016&h=1088

https://shuttle-storage.s3.amazonaws.com/likeavirgin2/Flavor/Cases/Yitch/Case_Yitch_01_2_B.jpg?1698737368&w=2110&h=1088

https://shuttle-storage.s3.amazonaws.com/likeavirgin2/Flavor/Cases/Yitch/Case_Yitch_02_1A_B.jpg?1698737369&w=1016&h=1088

https://shuttle-storage.s3.amazonaws.com/likeavirgin2/Flavor/Cases/Yitch/Case_Yitch_02_1B_B.jpg?1698737368&w=1016&h=1088

https://shuttle-storage.s3.amazonaws.com/likeavirgin2/Flavor/Cases/Yitch/Case_Yitch_02_2A_B.jpg?1698737369&w=1016&h=1088

https://shuttle-storage.s3.amazonaws.com/likeavirgin2/Flavor/Cases/Yitch/Case_Yitch_02_2B_B.jpg?1698737368&w=1016&h=1088

https://shuttle-storage.s3.amazonaws.com/likeavirgin2/Flavor/Cases/Yitch/Yitch_NO%20AUDIO.mp4?1702632965&w=0&h=0

https://shuttle-storage.s3.amazonaws.com/likeavirgin2/Flavor/Cases/Yitch/Case_Yitch_03_1A_B.jpg?1698737368&w=1016&h=1088

https://shuttle-storage.s3.amazonaws.com/likeavirgin2/Flavor/Cases/Yitch/Case_Yitch_03_1Bonder_B.jpg?1698737368&w=1016&h=530

https://shuttle-storage.s3.amazonaws.com/likeavirgin2/Flavor/Cases/Yitch/Case_Yitch_03_1Boven_B.jpg?1698737368&w=1016&h=530

https://shuttle-storage.s3.amazonaws.com/likeavirgin2/Flavor/Cases/Yitch/Case_Yitch_03_2_B.jpg?1698737369&w=2110&h=1088

https://shuttle-storage.s3.amazonaws.com/likeavirgin2/Flavor/Cases/Yitch/Case_Yitch_03_3A_B.jpg?1698737368&w=1016&h=1088

https://shuttle-storage.s3.amazonaws.com/likeavirgin2/Flavor/Cases/Yitch/Case_Yitch_03_3B_B.jpg?1698737368&w=1016&h=1088

https://shuttle-storage.s3.amazonaws.com/likeavirgin2/Flavor/Cases/Yitch/Case_Yitch_03_4_B.jpg?1698737369&w=2110&h=1088

https://shuttle-storage.s3.amazonaws.com/likeavirgin2/Flavor/Cases/Yitch/Case_Yitch_03_5_B.jpg?1698737368&w=2110&h=1088

https://shuttle-storage.s3.amazonaws.com/likeavirgin2/Flavor/Cases/Yitch/Case_Yitch_01_1A_KL.jpg?1698737363&w=1016&h=1088

https://shuttle-storage.s3.amazonaws.com/likeavirgin2/Flavor/Cases/Yitch/Case_Yitch_01_1B_KL.jpg?1698737364&w=1016&h=1088

https://shuttle-storage.s3.amazonaws.com/likeavirgin2/Flavor/Cases/Yitch/Case_Yitch_01_2_KL.jpg?1698737364&w=2110&h=1088

https://shuttle-storage.s3.amazonaws.com/likeavirgin2/Flavor/Cases/Yitch/Case_Yitch_02_1A_KL.jpg?1698737363&w=1016&h=1088

https://shuttle-storage.s3.amazonaws.com/likeavirgin2/Flavor/Cases/Yitch/Case_Yitch_02_1B_KL.jpg?1698737363&w=1016&h=1088

https://shuttle-storage.s3.amazonaws.com/likeavirgin2/Flavor/Cases/Yitch/Case_Yitch_02_2A_KL.jpg?1698737363&w=1016&h=1088

https://shuttle-storage.s3.amazonaws.com/likeavirgin2/Flavor/Cases/Yitch/Case_Yitch_02_2B_KL.jpg?1698737364&w=1016&h=1088

https://shuttle-storage.s3.amazonaws.com/likeavirgin2/Flavor/Cases/Yitch/Yitch_NO%20AUDIO.mp4?1702632965&w=0&h=0

https://shuttle-storage.s3.amazonaws.com/likeavirgin2/Flavor/Cases/Yitch/Case_Yitch_03_1A_KL.jpg?1698737364&w=1016&h=1088

https://shuttle-storage.s3.amazonaws.com/likeavirgin2/Flavor/Cases/Yitch/Case_Yitch_03_1Bonder_KL.jpg?1698737363&w=1016&h=530

https://shuttle-storage.s3.amazonaws.com/likeavirgin2/Flavor/Cases/Yitch/Case_Yitch_03_1Boven_KL.jpg?1698737363&w=1016&h=530

https://shuttle-storage.s3.amazonaws.com/likeavirgin2/Flavor/Cases/Yitch/Case_Yitch_03_2_KL.jpg?1698737365&w=2110&h=1088

https://shuttle-storage.s3.amazonaws.com/likeavirgin2/Flavor/Cases/Yitch/Case_Yitch_03_3A_KL.jpg?1698737364&w=1016&h=1088

https://shuttle-storage.s3.amazonaws.com/likeavirgin2/Flavor/Cases/Yitch/Case_Yitch_03_3B_KL.jpg?1698737363&w=1016&h=1088

https://shuttle-storage.s3.amazonaws.com/likeavirgin2/Flavor/Cases/Yitch/Case_Yitch_03_4_KL.jpg?1698737364&w=2110&h=1088

https://shuttle-storage.s3.amazonaws.com/likeavirgin2/Flavor/Cases/Yitch/Case_Yitch_03_5_KL.jpg?1698737364&w=2110&h=1088

De uitdaging

Hoewel deze automatiserings- en digitaliseringsspecialist uit Bornem in een kwarteeuw heel wat expertise wist te vergaren in het optimaliseren en digitaliseren van productiebedrijven, was er een opmerkelijke discrepantie tussen wat het bedrijf kan (leiderschap), en wat het uitstraalt (volgerschap). En het was nét die onbalans die moest worden gecounterd.

De oplossing

Het doel bestond erin om voor het merk een hogere retentiefactor - en dus meer aandacht - te genereren. De inspanningen om dit doel te bewerkstelligen, horen maturiteit en technical excellence uit te stralen, en dit zowel op structureel, grafisch als inhoudelijk vlak.
 

  • Een nieuwe vlag
    Qua naam ging het oerklassieke Reditech op de schop voor het meer abstracte ‘Yitch’, een samentrekking van YouTech (de activiteit) en Itch, de kriebeling die een optimalisatieproject voorafgaat. Meteen kreeg Yitch een nieuwe huisstijl en website aangemeten met de opvallende kleuren lucid green en fjord blue - weg van het klassieke blauw en rood, courant bij automatiseringsbedrijven.
     
  • Een meer gestructureerde lading
    Er werd een baseline gepinpoint om duidelijk te maken waar Yitch voor staat. Dit werd ‘NOT an automation company, waarmee wordt aangegeven dat Yitch niet zomaar automatisatie doet, maar zòveel meer! Via een heldere matrix wist Like a Virgin precies te visualiseren waar Yitch voor staat. Inzichtelijk voor klanten én interne medewerkers.
     
  • Copy with a purpose
    Aan de hand van een communicatieplan werden de lijnen uitgezet omtrent hoe naar buiten te treden. Het bedrijf, haar innovatiedrang, de gehanteerde technologieën, de drijfredenen maar vooral ook de mensen worden geregeld op het voorplan gezet. Naast de iets meer 'zakelijke' communicatiedragers (zoals salespresenaties), voorzag Like a Virgin onder meer ook  wenskaarten voor verschillende gelegenheden, afgestemd op de nieuwe brand identity.

Sales impact

Na een uitdagend maar aangenaam traject is de rebranding van Reditech tot Yitch sinds begin april 2021 een feit. Een nieuwe naam, nieuwe huisstijl en twee nieuwe websites (ook eentje voor jobs), aangevuld met een resem tools, zoals een opvallende beursstand (realisatie: Aktual) Materiaal te over om de marketing én sales ineens heel wat extra kracht bij te zetten!