["online-media-plan","branding","print"]
https://shuttle-storage.s3.amazonaws.com/likeavirgin2/Flavor/Cases/De%20Deurduwers/Case_DeurD_01_1A_B.jpg?1698737400&w=1016&h=1088
https://shuttle-storage.s3.amazonaws.com/likeavirgin2/Flavor/Cases/De%20Deurduwers/Case_DeurD_01_1B_B.jpg?1698737400&w=1016&h=1088
https://shuttle-storage.s3.amazonaws.com/likeavirgin2/Flavor/Cases/De%20Deurduwers/Case_DeurD_01_2_B.jpg?1698737400&w=2110&h=1088
https://shuttle-storage.s3.amazonaws.com/likeavirgin2/Flavor/Cases/De%20Deurduwers/Case_DeurD_01_3A_B.jpg?1698737400&w=1016&h=1088
https://shuttle-storage.s3.amazonaws.com/likeavirgin2/Flavor/Cases/De%20Deurduwers/Case_DeurD_01_3Bboven_B.jpg?1698737400&w=1016&h=530
https://shuttle-storage.s3.amazonaws.com/likeavirgin2/Flavor/Cases/De%20Deurduwers/Case_DeurD_01_3Bonder_B.jpg?1698737401&w=1016&h=530
https://shuttle-storage.s3.amazonaws.com/likeavirgin2/Flavor/Cases/De%20Deurduwers/Case_DeurD_02_1_B.jpg?1698737401&w=2110&h=1088
https://shuttle-storage.s3.amazonaws.com/likeavirgin2/Flavor/Cases/De%20Deurduwers/Case_DeurD_02_2A_B.jpg?1698737401&w=1016&h=1088
https://shuttle-storage.s3.amazonaws.com/likeavirgin2/Flavor/Cases/De%20Deurduwers/Case_DeurD_02_2B_B.jpg?1698737400&w=1016&h=1088
https://shuttle-storage.s3.amazonaws.com/likeavirgin2/Flavor/Cases/De%20Deurduwers/Case_DeurD_01_1A_KL.jpg?1698737395&w=1016&h=1088
https://shuttle-storage.s3.amazonaws.com/likeavirgin2/Flavor/Cases/De%20Deurduwers/Case_DeurD_01_1B_KL.jpg?1698737395&w=1016&h=1088
https://shuttle-storage.s3.amazonaws.com/likeavirgin2/Flavor/Cases/De%20Deurduwers/Case_DeurD_01_2_KL.jpg?1698737396&w=2110&h=1088
https://shuttle-storage.s3.amazonaws.com/likeavirgin2/Flavor/Cases/De%20Deurduwers/Case_DeurD_01_3A_KL.jpg?1698737395&w=1016&h=1088
https://shuttle-storage.s3.amazonaws.com/likeavirgin2/Flavor/Cases/De%20Deurduwers/Case_DeurD_01_3Bboven_KL.jpg?1698737395&w=1016&h=530
https://shuttle-storage.s3.amazonaws.com/likeavirgin2/Flavor/Cases/De%20Deurduwers/Case_DeurD_01_3Bonder_KL.jpg?1698737395&w=1016&h=530
https://shuttle-storage.s3.amazonaws.com/likeavirgin2/Flavor/Cases/De%20Deurduwers/Case_DeurD_02_1_KL.jpg?1698737395&w=2110&h=1088
https://shuttle-storage.s3.amazonaws.com/likeavirgin2/Flavor/Cases/De%20Deurduwers/Case_DeurD_02_2A_KL.jpg?1698737395&w=1016&h=1088
https://shuttle-storage.s3.amazonaws.com/likeavirgin2/Flavor/Cases/De%20Deurduwers/Case_DeurD_02_2B_KL.jpg?1698737395&w=1016&h=1088
De Coene is een naam als een klok, een reputatie die niet in het minste valt toe te schrijven aan de Gebroeders De Coene, het designmeubelmerk dat furore maakte van 1900 tot 1975, leeft op vandaag verder in een aantal ondernemingen, waaronder De Coene Products, fabrikant van binnendeuren. En hoewel de innovatiedrang er nog is, en dit bedrijf wist mee te evolueren met de tijdsgeest, werd steeds duidelijker dat men moeilijkheden ondervond om zich te positioneren als attractieve werkgever. Om die betrachtingen op HR- vlak kracht bij te zetten, werd de hulp ingeroepen van Like a Virgin.
De zoektocht naar de eigen identiteit
Om de moeilijkheden bij aanwervingen te counteren, bleek de eerste stap die van zelfreflectie. ‘Waar staan we voor?’ Al vroeg in deze oefening bleek men zich bij De Coene Products vooral te kunnen vereenzelvigen met de West-Vlaamse stereotypes van nuchterheid (‘doe ma geweune’) en vooral hard werken (‘alsan deure doen’). Intern bleek er wel al heel wat fierheid te zijn omtrent de realisaties, maar die trots bereikte slechts met mondjesmaat de buitenwereld. ‘Er zit meer achter onze deur(en) dan je denkt’...
Om die reden werd een HR-campagne opgesteld, waarbij de eerste en misschien wel meest cruciale stap erin bestond om een ‘merk’ neer te zetten: een branding waar de personeelsleden zich mee zouden kunnen identificeren, en waardoor die trots eensklaps een ‘smoel’ zou krijgen. Het antwoord werd gevonden in De Deurduwers, een campagnenaam waarin niet enkel de technische binnendeuren verweven zitten, maar ook het typisch West-Vlaamse ‘deure doen’. Een dubbelslag dus!
De visuele doorvertaling van deze identiteit
Om de moeilijkheden bij aanwervingen te counteren, bleek de eerste stap die van zelfreflectie. ‘Waar staan we voor?’ Al vroeg in deze oefening bleek men zich bij De Coene Products vooral te kunnen vereenzelvigen met de West-Vlaamse stereotypes van nuchterheid (‘doe ma geweune’) en vooral hard werken (‘alsan deure doen’). Intern bleek er wel al heel wat fierheid te zijn omtrent de realisaties, maar die trots bereikte slechts met mondjesmaat de buitenwereld. ‘Er zit meer achter onze deur(en) dan je denkt’...
Op de jaarlijkse Belgian Construction Awards sleepte De Coene met De Deurduwers de prijs voor meest geslaagde communicatiecampagne in de wacht. “De beeldspraak van De Deurduwers is kleurrijk, de deelacties coherent en creatief en de objectieven gelinkt. Het verhaal klopt en is een toonbeeld van impactvolle communicatie: scherp als een hakbijl en tegelijk knus en warm als een houthakkershemd.” Dank aan de jury. Dank aan iedereen die mee zijn of haar stempel heeft gezet op deze case.
BTW: BE0538.982.181 — Privacy policy
Copyright © Like a Virgin 2024