Een jaar na de lancering van De Deurduwers werd het employer branding-concept van De Coene Products op de prestigieuze Belgian Construction Awards gelauwerd om de originaliteit én de impact van De Deurduwers. “Een mooie erkenning en een stimulans om ‘deure(n) te doen’ zoals we bezig zijn!’, knipoogt De Coene Products-bestuurder Dries Vercauteren.
Belgian Construction Awards
Al voor de derde keer reikte het toonaangevende bouwplatform Bouwkroniek de Belgian Construction Awards uit, een reeks van prijzen waarmee de initiatiefnemer opvallende projecten, innovatieve bedrijven en veelbelovende personen in de bouw in de spotlights zet. Het decors was voor de tweede keer het Château du Lac de Genval.
Uit meer dan 100 inzendingen en 20 genomineerden was het uiteindelijk De Coene Products die via De Deurduwers-campagne met de Communication Award naar huis ging.
Het concept van De Deurduwers
Om het kenmerkende West-Vlaamse karakter van De Coene Products en het DNA van hun personeel in de verf te kunnen zetten, en zich tegelijk ook aantrekkelijk te kunnen positioneren naar nieuwe werknemers, kwam Like a Virgin vorig jaar op de proppen met De Deurduwers.
“Een HR-campagne die inhoudelijk en visueel is opgehangen aan het woord ‘deur’”, vertelt De Coene Products-bestuurder Dries Vercauteren. “Zo zitten niet enkel onze technische binnendeuren verweven in De Deurduwers, maar ook de typische West-Vlaamse eigenschap van willen ‘deure doen’.
Een workshop met een panel van medewerkers zou leiden tot een eerste moodboard, twee fotoshoots, een beursstand, een resem gadgets, een website, flink wat aanwervingen én een toegenomen teamgevoel. “Jezelf een Deurduwer mogen noemen, is een erkenning voor je vakman- of vakvrouwschap. Deze award is dan ook een bekroning voor de trots en ijver die onze mensen elke dag opnieuw aan de dag leggen”, glundert de bestuurder.
Een toonbeeld van een campagne met impact
De jury van de Communication Award prees De Coene Products om de totaalaanpak die de campagne kenmerkt: “Het verhaal klopt, de beeldspraak is kleurrijk, de verschillende deelacties coherent en creatief en de objectieven zijn met elkaar verbonden. En natuurlijk was het objectief employer branding, maar onderschat ook het effect op de empowering van de eigen mensen niet. Of zoals het logo stelt: De Deurduwers - de mensen dus - doen het! Alles samen is de campagne een toonvoorbeeld van impactvolle communicatie: scherp als een hakbijl en tegelijk knus en warm als een geruite houthakkershemd.”
"De campagne van De Deurduwers is een toonbeeld van impactvolle communicatie!"
BTW: BE0538.982.181 — Privacy policy
Copyright © Like a Virgin 2024