Akoestisch specialist creëert unieke geluidservaring

De uitdaging?

Nu Icoustic, maar ooit begonnen als EIB Insulation, een installatiebedrijf dat onder andere akoestische producten aanbracht van een Nederlandse fabrikant. Uit die ervaring groeide het idee om zich te specialiseren in akoestische oplossingen, maar hoe begint u daaraan?

 

De oplossing?

Ons advies? Ontwikkel een eigen merk en word zeker geen filiaal van een internationale fabrikant. Op die manier konden we Icoustic positioneren als advies- en implementatiebedrijf en niet als distributeur van een bepaald merk. Na de brand activation stond Icoustic gekend als de specialist in akoestische oplossingen.

 

In België draait het bedrijf op volle toeren. Om ook architecten te bereiken, ontwikkelden we een volledige set aan tools & tactics. We willen het voorschrijfgedrag van architecten gunstig beïnvloeden aan de hand van onder andere een direct mailing met de ‘Earaser’ (een gom in de vorm van een oor), online aanwezigheid via content marketing en een actieve beurspolitiek met vooral Architect@Work op de agenda. Die beursdeelnames over gans Europa gaan gepaard met internationale expansie. Tot nu toe heeft Icoustic werken uitgevoerd bij Nespresso en de Eiffeltoren, om maar enkele namen te noemen.

 

De impact?

Icoustic wou het voor zijn klanten zo gemakkelijk mogelijk maken. Advies, begeleiding en aanneming in één, want Icoustic neemt het hele akoestische verhaal op zich. Onder het motto ‘Design my sound’ zetten ze de akoestiek van de ruimte volledig naar úw hand, want úw geluidsbeleving staat voorop.

 

Wilt u uw bedrijf anders in de markt zetten? Bel 09 296 62 21! Of mail info@likeavirgin.be. Tot gauw!

LaV-Icoustic-Mailing1